מסע רוחני וריטריט לדרום הודו עם לילה קמחי 23.1.20 – 6.2.20

במסעות הרוחניים איתנו אנחנו משלבים את החיצוני והפנימי: המסע דרך ארצות חדשות, נופי טבע ונופים אנושיים, תרבויות, שפות אחרות ומנהגי המקום, משתלבים עם לימוד רוחני מעולמות התוכן העמוקים של הבודהיזם, מיינדפולנס והתורה העיקרית באיזור זה:  מסתרי תורת האי-שניות.  זמנים של דממה והתכנסות פנימה מתחלפים בזמנים של שיחות דהרמה ושיתוף בקבוצה, יחד עם תרגילים שונים, מדיטציות יומיות ולימוד. לימודי העומק והכניסה פנימה משתלבים באופן תומך וכייפי עם הכרות עם התרבות, האנשים והמקומות המיוחדים בהם נשהה ונבקר.

התוכנית למסע-ריטריט של 2020

במסע נבקר במקומות שהם בעלי חשיבות רוחנית עמוקה מימי קדם ועד היום.  נבקר בפונדיצ'רי באשרם של שרי אורבינדו ובאורוויל בכמה מקומות כולל בקהילת סדהנה פורסט המיישמת עבודה רוחנית בחיי היום יום, וכמובן בעיירה טירוּוַנַאמַאלַאי (ובקיצור: טירוּ) שם יתרכז רוב המסע-ריטריט שלנו ובה נקיים את הריטריט בן שמונת ימים המשולב בטיולים ופעילויות שונות באזור טירו.

טירוּ שבמדינת טאמיל נאדו היא עיירה כפרית צבעונית ותוססת מלאה מאמינים הינדואיסטים, ובה שוכן ההר המקודש ארונאצ'לה, שנחשב להתגלמות האל שיווה, והאשראם של ראמנה מהרשי, המורה הגדול ביותר לתורת האי-שניות (אדוויטה ודאנטה). סביבה כמה כפרים ובמרכזה המקדש העתיק בן אלפי השנים.

במשך שמונה ימים נשהה בגסטהאוס יפיפה שיהיה כולו שלנו, באיזור כפרי שקט סמוך לטירו המשקיף אל ההר מחד והאגם מאידך.  הריטריט המיוחד הזה משלב בין כניסה פנימה לבין יציאה החוצה. הוא כולל זמנים של דממה וזמנים של דיבור. נצלול לעומק תורת אי-השניות המשחררת והאניגמטית בשילוב עם מיינדפולנס והמשנה הבודהיסטית. נקרא טקסטים ונתרגל לאורם, נקיים מפגשי מדיטציה מונחים וחקירות עומק אישיות וקבוצתיות.

חציו הראשון של כל יום יוקדש למדיטציה ולימוד. חציו השני של היום יוקדש בדרך כלל לטיול ולתרגול מחוץ לגסטהאוס. נשתתף בסטסנגים (מפגשים עם אנשים משוחררים) עם מורים  שחיים בטירו ובאורוויל שנים רבות, חברינו לדרך. נטייל במדיטציה בכפר הסמוך, בו הזמן כמו עמד מלכת, ונכיר את הטבע המיוחד של המקום, נבקר ונתרגל באשראם של ראמנה מהרשי ונכיר את אורח החיים שבו, נעלה לרגל להר הקדוש ונתרגל במערות המדיטציה שבהן תרגלו הקדושים ההודים וראמנה בתוכם במשך שנים ארוכות ועוד תופינים.​

איך נרשמים?

 הקבלה למסע מותנית במילוי טופס הרשמה ובראיון אישי עם לילה.  קישור לטופס ההרשמה למסע להודו

 להתראות במסע 🙂