“אף פעם אל תבזבזו משבר טוב” – משברי חיינו כחומר להתעוררות הלב והתודעה.סדנה און-ליין. יום שישי ה- 24.4 בין השעות 10-13

סדנת יום שישי, בין 10-13 באון ליין.

קישור להרשמה לסדנה

עבור הזחל להפוך לגולם ואז לפרפר יכול להחוות כמשבר גדול. בשבילנו כבני אדם, המשברים של חיינו יכולים לכלול אבדנים, פרידות, בגידות כואבות או התפרקויות גדולות של הגוף, הנפש והלב. בדרך כלל נחוש מבוהלים מולם, חסרי אונים, מוצפים בכאב וביאוש, חולמים על העבר ומבועתים מהעתיד. עם זאת, דווקא בזמנים שכאלה יכול להתגלות ליבנו במלוא גדולתו: כליבו האמיץ של הלוחם הרוחני, כליבה החכם של המלכה הגדולה שחייה בנו בלי שנדע, כליבו הטוב של הויקינג העשוי ללא חת או כליבה האוהב של האם האוניברסלית, המזינה ומחבקת את כולם ללא משוא פנים. בלב ליבו של הקושי, על חוד התער, מצוייה ההזדמנות לשינוי עמוק ולטרנספורמציה.

הבודהה דיבר על התחנות בחיי אדם: מחלה, זקנה ומוות כעל מצבי המשבר הגדולים המביאים לסבל, כמו גם על פרידות, אובדנים ושינויים לא רצויים הנקרים באופן בלתי נמנע בחייו של אדם. מאידך, היו אלה בדיוק אותם המפגשים עם הסבל שהניעו אותו לצאת מחוץ לארמון ולחפש ולמצוא לו מזור ותרופה. “אני מלמד רק דבר אחד”, אמר הבודהה- “סבל והסוף לסבל”. באופן פרדוקסלי ומעורר תקווה, סופו של הסבל כרוך בסבל עצמו לבלי הפרד. ההכרה בסבל, הבנה שלו וירידה לעומקו עשויים להוביל ישירות אל הטרנספורמציה הגדולה שלו, אל סופו, קרי: השחרור המלא והשלם של הלב והתודעה.

משבר מוזכר בתנ”ך כמקום ממנו אנחנו נולדים, ובסימניות הסיניות העתיקות, “משבר” מסומל באותן סימניות של “צמיחה והזדמנות”. בהקשר הבודהיסטי למשבר חיים יש את הפוטנציאל לבקוע סוף סוף את המעטה הנוקשה של האני הקטן והצר ושל התפיסות השגויות שכובלות אותנו ומצירות את צעדי החירות שלנו, אותן התפיסות שמשאירות אותנו קטנים, מוגבלים, תלויים או לא מוגשמים. כשהן נושרות מעלינו הרי שנוכל סוף סוף לגדול אל המרחב שאנחנו, בגוף, בלב וברוח, ומשם – כל האפשרויות פתוחות.

בסדנה נתרגל מדיטציה, מיינדפולנס, חמלה וראייה חוקרת המביאה לתובנות משחררות, נקשיב להרצאת עומק בנושא בשילוב של תרגול ושיתוף בקבוצה.

הסדנה פתוחה לכולם, לא נחוץ ניסיון קודם   
 קישור להרשמה לסדנה

THERE IS A CRACK IN EVERYTHING. THAT’S HOW THE LIGHT GETS IN